Dolar : Alış : 5.7921 / Satış : 5.8025
Euro : Alış : 6.5133 / Satış : 6.5250
HAVA DURUMU
hava durumu

istanbul11°CSağanak Yağışlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 24 Kategoride 635 İçerik Bulunuyor.

HABER

NİTELİKLİ OKUL KAVRAMI -MESLEK LİSELERİ KARMAŞASI

31 Ocak 2019 - 79 views kez okunmuş
Ana Sayfa » Makale»NİTELİKLİ OKUL KAVRAMI -MESLEK LİSELERİ KARMAŞASI

2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ ortaöğretime girişte sınavla girilecek okullar belirlemesi endişelere ve kafa karışıklıklarına neden oldu. Başarı oranı yüksek olan birçok lise nitelikli okul listesine alınmadığı için veliler ve öğrenciler ne yapacaklarını bilmez durumda cevap arar oldular. Hesapsız plansız yapılan bu uygulama öğrencilerin motivasyonunu düşürdüğü gibi öğretmenlerin de norm kadro gibi sorunlar yaşamasına, okul binalarının verimsiz kullanılmasına , yapılan yatırımların atıl duruma düşmesine neden oldu.

Nitelikli okul kavramı yanlıştır. Hedeflenen yönlendirmeler öğrencilerin açıkta kalmasına ve istedikleri okullara yerleşememesine neden olduğu gibi, açıkta kalan öğrencilerin ÇOK PROGRAMLI LİSE adı altında Anadolu Lisesi ve Meslek Liselerini birleştirerek bu okullara yönlendirilerek çözülmeye çalışılması ; sorunun katlanarak büyümesinden başka bir işe yaramamıştır. Meslek liselerini Çok Programlı Anadolu Lisesi ile birleştirmek büyük yanlıştır.

‘Meslek Liseleri Memleket Meselesidir.’ Nitelikli ve kaliteli eğitim için desteklenmesi gereken meslek liseleri nitelikli okul kavramı içinde sıkışıp bırakılmamalı, Çok Programlı Anadolu Liseleri içinde özünü yitirmesine neden olunmamalıdır. Gelişmiş ,kalifiye bilgi ve beceriye sahip insan gücü ülkemizin gelişme ve kalkınmasında temel unsurdur. Ülkemizde meslek liselerine olan ilginin azlığı malumken; meslek eğitimi vermek amacıyla büyük yatırımlar yapılmış okulların Çok Programlı Anadolu Lisesi başlığında birleşmeleri ile öğrencilerin Anadolu Lisesi ve Meslek Lisesi kıyaslaması yapmalarına ve halk tarafından etiketlenen akademik eğitimleri tercih etmelerine meslek liselerinin içinin boşalmasına neden olmaktadır.

Öğrenci ve veli algısının meslek lisesi üzerindeki olumsuz etkisi ve Anadolu Lisesi ve Meslek Lisesinin bir arada bulunması ; katlanarak büyümesine , meslek lisesine tercihin daha da düşerek donanımlı öğretmen – atölyelerin de tam zamanlı ve verimli kullanılmasına engel olmaktadır.

Meslek Liseleri can çekişmektedir. Meslek Liselerindeki meslek öğretmenleri ‘norm kadro fazlası’ olma sorunuyla boğuşmak zorunda bırakılmakta ve çözümü için hiçbir şey yapılmamaktadır.

Niteliksiz okul listesine giren okullardaki öğrenci sayısı azlığı nedeniyle öğretmenler mağduriyet yaşamaktadır. Kayıp ek ders ücretleri, bulundukları eğitim bölgesinde gidecek okul veya norm açığı bulunmaması gibi sorunlar içinde bir sonraki öğretim yılında neyle karşılaşacaklarının endişesini yaşayan öğretmenin sorunları bir an önce çözülmelidir.

Meslek Liseleri ve diğer tüm eğitim kurumlarının öğretmenimize, öğrencimize, geleceğimize, ülkemize yaraşır biçimde hedefli ve planlı bir şekilde düzenlemesi yapılmalı, bu okullardaki tüm mağduriyetler bir an önce giderilmeli ve anayasanın eşitlik ilkesi gereği yukarıda sözü edilen tüm koşullar ivedilikle eşitlenmelidir.

Gül İnce CANIÇEVİK

e-posta: gulunce99@hotmail.com

Bu yazıyı paylaş

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz

*

İlgili Terimler :