Dolar : Alış : 8.3547 / Satış : 8.3697
Euro : Alış : 10.1615 / Satış : 10.1798

HAVA DURUMU
hava durumu

istanbul26°CGök Gürültülü Sağanak Yağışlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 24 Kategoride 643 İçerik Bulunuyor.

HABER

ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİMİZ

04 Şubat 2017 - 520 views kez okunmuş
Ana Sayfa » Araştırma ve Raporlar»ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİMİZ
EĞİTİM VE BİLİM İŞ GÖRENLERİ SENDİKASININ ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Öğretim programlarının “Eğitim Sistemi” içerisindeki yeri nedir? temel sorusu kapsamında “öğretim programları değişiklik taslakları” incelenip değerlendirilmiştir. Öğrenciye planlı olarak kazandırılacak, bilgi- beceri- tutum ve davranışlar bütünsel bir stratejinin parçası olarak öğretim programlarında düzenlenmektedir. Bu anlamda, öğretim programlarının hazırlanması, geliştirilmesi ya da değiştirilmesi sürecinin “Eğitim Sisteminin” diğer alt sistemleri ile birlikte ele alınması gerekmektedir. Öğretim programlarında öğrenciye kazandırılacak bir bilgi, beceri ya da yetkinlik için olmazsa olmaz soruların başında, bu bilgi, beceri ya da yetkinliği öğrenciye;

 

Hangi okul ve öğrenim ortamında,

Hangi yönetsel anlayış,

Hangi eğitim yaklaşımı,

Hangi öğretmen yeterliği,

Hangi ders, çalışma kitabı,

Hangi öğretim materyali,

Hangi izleme, ölçme ve değerlendirme yöntemi,

Hangi öğretim yöntem ve teknikleri vb.

ile verileceğinin de belirlenmesi gerekmektedir. Başka bir anlatımla “öğretim programı” geliştirme, değiştirme sürecinin başarısı; tüm eğitim sistemi bileşenlerinin birlikte düşünülüp değerlendirilmesine bağlı bulunmaktadır.

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası’nca ( EĞİTİM İŞ) “öğretim programları değişiklik taslakları” değinilen bakış açısı ile ele alınmıştır. Sendikamızca Öğretim Programları değişiklik taslakları, olan nedir? Olması gereken nedir? Sorgulaması ile değerlendirilmiştir.

Öğretim programları temelinde olan ve olması gerekenler arasındaki boşluğun ancak “aklın” ve “bilimin” ışığında yapılacak bir çalışma ile doldurulabileceğine yeniden inanılmıştır.

Sendikamızın görüşü aşağıda iki bölüm altında özetlenmiştir. Birinci bölümde “Öğretim programlarının” nasıl geliştirilmesi gerektiğine ilişkin “Değerlendirme çerçevesi”; ikinci bölümde de Bakanlığın hazırladığı öğretim programları taslakları hakkındaki genel görüşlerimiz ile sosyal bilgiler alanına ilişkin genel değerlendirmelerimiz yer almaktadır.

Bu yazıyı paylaş
İlgili Terimler :