Dolar : Alış : 8.3547 / Satış : 8.3697
Euro : Alış : 10.1615 / Satış : 10.1798

HAVA DURUMU
hava durumu

istanbul23°CGök Gürültülü Sağanak Yağışlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 24 Kategoride 643 İçerik Bulunuyor.

HABER

OKULLAR BİR BİR İMAM HATİP OLUYOR… SIRA ABAY’I YAKMAKTA…

03 Haziran 2015 - 1.934 views kez okunmuş
Ana Sayfa » Şube Yönetim Kurulu»Eğitim Sekreterliği»OKULLAR BİR BİR İMAM HATİP OLUYOR… SIRA ABAY’I YAKMAKTA…

 

4+4+4 ile başlayan ve okulları imam hatibe dönüştürme furyası son hızıyla sürüyor. Bu işe kimler el atmadı ki başta sıfırcılar olmak üzere MEB yetkilileri, vakıflar ve dernekler.

Son zamanlarda İstanbul’da ilçelerde İmam Hatip Lisesi Mezunlar ve Mensuplar derneklerinin kurulduğunu ve bu derneklerin okullarda anketler yaptıklarına şahit olduk. Önce Gaziosmanpaşa’dan geldi haber derken Zeytinburnu’nda da rastladık aynı tür derneğe.

İşte Gaziosmanpaşa’daki anket.

adsız

Bu ankette sorulan sorulara göre önce;

– Okulda imam hatip şubesi açılsın mı? Deniliyor, ardından;

– Okulunuzu imam hatip yapalım mı? Anlamına gelen bir soru soruluyor.

Her il ve ilçede en gözde okullar seçiliyor yani albenisi olan okul imam hatip yapılıyor. Halkın var olan okulu elinden alınıyor, mahallesinde başka okul bırakılmıyor, ondan sonra da vatandaş imam hatip istiyor deniliyor. Yani vatandaş ne yapsın eli mahkum…

Bugün imam hatip ortaokulu ile normal ortaokul arasındaki ders farkı 7 saatlik dini derslerdir. Bu dersler normal ortaokullarda seçmeli ders adı altında verilebildiğinden hiçbir okul arasında fark kalmıyor aslında. Amaç 7 saatlik fark değil okulun adının İmam-Hatip olması. Amaç eğitim, vatandaşın talebi değil tamamen siyasi ranttır…

İmam Hatip’in Yararları…

Şimdi bu anketlerde İmam Hatip’in yararlarını anlatan bir cümleyi tekrar okuyalım…

adsız-001

“ Mezun olmadan dahi pek çok maddi-manevi fırsat ile karşılaşır.”

Mezun olduktan sonrasında ne tür fayda var kadrolaşmada görülüyor. Ya okurken?

Bu ne demektir diye soruyor herkes? Biz cevaplandıralım:

Halkın elinden okulunun alınması yetmezmiş gibi bir de aynı okulda hem düz lise hem de imam hatip öğrencisi varsa ayrım had safhada. Aynı okuldaki;

Düz lise öğrencisi kalabalık sınıfta eğitim görür, imam hatip öğrencisi en çok 30 kişilik sınıflarda,

– Düz lise öğrencisi sabahın 7’sinde gelir akşamın 7’sinde okuldan çıkar. İkili eğitim yapar, imam hatip öğrencisi normal eğitimde (9.00-15.00) eğitim görür.

– İmam hatip öğrencisinin dersliği boyanır, onarılır düz lisenin ki boyanmaz, onarılmaz,

– Tuvaletleri bile ayrılır aynı binada olsalar bile…

       …. başka söz söylemeye gerek var mı?

Bunlara inanmayanınız varsa etrafınıza bakın görürsünüz. Yine de görmeyen varsa Güngören İzzet Ünver Lisesi örneğini verelim.… Okulun binasını almak bir yana adını bile değiştirmişlerdir.

Bir başka örnek daha söyleyelim. Bağcılar Hasan Kağnıcı İlköğretim Okulu da imam hatip’ten nasibini aldı. Okuldaki bir bina imam hatip ortaokuluna çevrildi. (Sebahattin Zaim İmam Hatip Ortaokulu) O güzelim okul bahçesi berbat bir şekilde duvarlarla bölündü. Bu da yetmezmiş gibi Hasan Kağnıcı’daki öğrenciler kalabalık sınıflara, ikili eğitime mahkum edildi. İmam hatip öğrencileri ise normal eğitim, mevcudu düşük sınıflar. O da yetmezmiş gibi aynı bahçede olmalarına rağmen İmam hatip öğrencilerine bedava öğlen yemeği veriliyor desek! Yani kardeşleri açken ağabeyler ablalar yemekteler…

Vatandaşın dini duyguları üzerinden yapılan sömürüden nemalananlar, bir de teşviklerle küçücük çocuklar arasında ayrım yapıyorlar ve adına da din adına çalışmaya hayır işi diyorlar.

Bir çift sözümüz de Kaymakamlara

Hadi ilçe milli eğitim müdürleri zaten kimlerden yapıldı biliyoruz. Yeterliliklerini de becerilerini de referanslarını da çok iyi gördük öğrendik. Ya kaymakamlar, nasıl alet olurlar bu tür anketlerin okullarda yapılmasına? Yoksa onlardan izin alan yok mu? Tabi ya Türkiye hukuk devletinden çıktı diyorlardı ya…

Sayın kaymakamlar bugün önüne gelen dernek, vakıf ve okullarda anket yapabilir mi? Vay sizin de ülkemizin de haline…

Anket sonuçlarını da bir açıklasanız…

Anket yapmakla kalmıyorlar, imam hatip talep eden vatandaşı da tespit ediyorlar, telefonunu, adresini alıyorlar ve istedikleri gibi yerleştiriyorlar. Bunu da bir kenara bırakalım. Sayın kaymakamlar bir de yapılan anketlerin sonuçlarını açıklasalar. Örneğin okuldaki kaç öğrenci bu talepte bulunmuş. Çoğunluk bulunmamışsa onların isteklerine bakılıyor mu?

Şimdi sıra ABAY’ı yakmaya geldi.

ABAY Zeytinburnu ilçesinde bir ortaokul’un adı. Bu okulda şu anda iki bine yakın öğrenci eğitim görüyor. İkili eğitim yapıyor okul. Ve yine malum anketler sonucunda iki müfettiş gönderildi ve müfettişler “ilçede imam hatip ihtiyacı had safhada, ilçe milli eğitim bu okulun öğrencilerini yakındaki okullara gönderecekmiş” dediler.

Vali de onayladı ve Abay Ortaokulu artık imam hatip oldu. Peki neden Abay Ortaokulu seçildi?

Çünkü Abay Ortaokulu’nun konumu çok iyi. Dönemin başbakanının yıktıramadığı 16-9 Kulelerinin dibinde, denize nazır bir konumda ve kapalı spor salonu bulunan, fiziki durumu çok iyi olan bir okul. İmam hatip yapılan okullar genellikle halk tarafından çok tercih edilen okullar. Bu yüzden son kurban Abay.

Anket yaptık imam hatip yapacağız diyenler, hayır yapmayın okulumuzu almayın diyenlerden daha az olduğu açık iken ve bu okulun öğrencileri ikili eğitim de olsa tercih ediyorlarken, iki bin öğrenciyi gözden çıkarıp ayrıcalıklı normal eğitim yapacak 500-600 öğrenciye bu okul terk edilsin diye rapor yazanlar, mücadele edenler bir gün bunun hesabını vereceklerdir.

Son söz:

Bırakın artık;

Halkın aklı ile oynamayı,

Halkın dinini sömürmeyi,

Dini siyasete ve kişisel menfaatlerinize alet etmeyi,

Din adına yaptığınızı söyleyip insanlar arasında ayrım yapmayı,

Okullar bir yana öğrencileri bile siyah beyaz diye ayırmayı,

Halkın elinden okulunu almayı,

Halkı ikilemde bırakmayı,

Zorlama ile kurduğunuz sistemle böbürlenmeyi,

Her geçen gün eğitimin paydaşları artıyor desek yalan olmaz. Öyle paydaşlar ki öğretmenden, öğrenciden, veliden kıymetli… Tam da göbeğe oturuyorlar ve istedikleri gibi yön veriyorlar…

İlçe müdürlerini atıyorlar, istemediklerini sistem dışına atıyorlar, okul müdürleri, il ve ilçe müdürleri ile toplantılar yapıyorlar, müfredat hazırlıyorlar, okul dönüştürüyorlar, talimatlar yağdırıyorlar, okullarda yardım paraları topluyorlar, adları yolsuzlukla anılsa da iyiliği onlar öğretiyorlar…

Daha doğrusu bakana, bürokrata gerek yok vakıflar, dernekler yeter eğitim için…

Eğitim İş İstanbul 1 Nolu Şube Yönetim Kurulu

Bu yazıyı paylaş
İlgili Terimler :