Dolar : Alış : 8.5678 / Satış : 8.5832
Euro : Alış : 10.0921 / Satış : 10.1103

HAVA DURUMU
hava durumu

istanbul29°CAz Bulutlu

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 24 Kategoride 644 İçerik Bulunuyor.

HABER

YİNE MÜLAKAT YİNE ŞAİBE

14 Şubat 2014 - 866 views kez okunmuş
Ana Sayfa » MYK Açıklamları»YİNE MÜLAKAT YİNE ŞAİBE

Son zamanlarda fişleme iddiaları, tasfiye ve kadrolaşmalarla sürekli gündemde olan Milli Eğitim Bakanlığı, 1700 şube müdürünün belirleneceği “Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü Görevde Yükselme Sözlü Sınavı”nı bugünlerde gerçekleştirmektedir. Ancak daha önceki sözlü sınavlarda olduğu gibi yaklaşık 6 bin adayın katıldığı bu sınava da şaibe karıştırıldığı iddiaları bulunmaktadır.

Mülakatta kamera kaydı yapılmaması, zarftan çekilen soruların doğruluğunun tutanak altına alınmaması, zarftan çıkan soruların dışında birçok kişiye gün içerisinde aynı soruların sorulması sınavın güvenilirliğine gölge düşürmüştür. Ayrıca sınavda komisyon üyelerine notları kurşun kalemle yazmaları yönünde talimat verildiği iddiaları da basına yansımıştır.

Sözlü sınav, yapısı ve doğası gereği asla objektif değildir. Çünkü sözlü sınav, sınavı yapanların adayları tamamen kendi kişisel değer yargılarına göre ölçmeleri ve değerlendirmeleri esasına dayanmaktadır. Dini inanç ve politik görüş de sınavı yapanların kişisel değer yargılarının içinde yoğunlukla yer almaktadır. Bu nedenle sözlü sınav kamu yönetiminde bir değerlendirme aracı olarak kullanılamaz.

Bununla birlikte MEB’in planladığı sözlü sınavlar, siyasi iktidarların devlet yapısı içinde kadrolaşmalarının sınav görüntüsü altında meşru ve güvenli aracı olarak kullanılmasının bir sürecidir.

MEB’in gerçekleştirdiği sözlü sınavlarda değerlendirmenin, tamamen siyasi iktidarın siyasal-ideolojik görüşlerine uygun yapıldığı son dönemlerdeki bütün sözlü sınavlarda ispatlanmıştır.

Siyasi iktidarın, bakanlık kadrolarını kendi siyasal tutum ve anlayışları doğrultusunda yapılan atamalarla doldurmak için düzenlemeler yapması ya da daha önceden yapılan düzenlemeleri kendi çıkarları doğrultusunda değiştirmek istemeleri kabul edilemez.

Eğitim-İş olarak Bakanlığı bir kez daha uyarıyoruz, eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde sözlü sınav gibi doğrudan “torpil” anlamına gelen yöntemler değil, herkesin eşit olarak değerlendirileceği ve bilimsel kriterlere dayanan ölçütler belirlemelidir.

Bu yazıyı paylaş
İlgili Terimler :